Program Oku_bakiim;
uses crt;
var
a:integer;
isim:string[40];
begin clrscr;
write('Bu program verilen bir sayinin karesini ve kupunu bulur');
writeln;
write('Bir Sayi Giriniz: ');readln(a);
write(a,' sayisinin karesi ',a*a,' ve kubu ',a*a*a,' olur.');
writeln;
write('Adinizi giriniz: ');
readln(isim);
clrscr;
Writeln('Gule gule ',isim);
Writeln('Programi bitirmek icin Entera basiniz...');
readln;
end.
Programi TP'da yazip çalistirin ve sonucuna bakin. Bu program write/writeln ve readln komutlarinin anlasilmasina yeterlidir. Zaten ilerde bu iki komutu çok kullanacagiz. Belki fark etmissinizdir bu readln komutunun bazi yetersizlikleri var. Mesela kullanicidan bir sayi girmesini istiyoruz. Ama kullanici sayi olmayan buraya bir seyler de yazabilir ve biz bunu engelleyemeyiz. Bu durumda program hata verir. Bunu önlemek için kendi readln komutumuzu kendimiz olusturmaliyiz. Bunu ilerde görecegiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder